Merd elengedni a fantáziád és megtapasztalni új ízvilágokat!

Ildyoga vegakonyhája

Eperkrémleves (melegen, vegán módra)

2020. május 22. - Ildyoga

Gondolom a piacon végigsétálva senkit sem hagy közömbösen az eper friss, édes illata. Na és az íze! Nem véletlen, hogy olyan népszerű.

fresh-strawberries-wooden-table_1150-8054.jpg

Az eper rengeteg vitamint és fitonutrienst tartalmaz. A fitonutrienseknek erős gyulladáscsökkentő hatásuk van, így az eper fogyasztása kedvező a krónikus gyulladások fennállása esetén. A gyümölcsök közül kiemelkedően magas a C-vitamin tartalma. Alacsony energiatartalmú, de olyan lényeges ásványi anyagok találhatóak benne, mint a vas, a kalcium, a magnézium. Kiváló forrása továbbá a jódnak, a káliumnak, a biotinnak, a mangánnak és a B6-vitaminnak is. Magas a rost- és az antioxidáns tartalma is, mely utóbbi segít bizonyos betegségek kialakulásának megelőzésében. Rendszeres fogyasztása csökkentheti a koleszterinszintet, megelőzhető vele az érfalak károsodása. A gyulladáscsökkentő és antioxidáns tápanyagainak köszönhetően bizonyos daganatos betegségek kialakulása ellen is védelmet adhat. Az eper a vércukorszint normalizálásához is hozzájárul. Kismamák is nyugodtan fogyaszthatják, mert a benne található folsav a várandósság korai szakaszában támogatja a magzat egészséges fejlődését. Mivel az eper azonban allergiát is okozhat az arra érzékenyeknél, ezért a fogyasztása utáni szokatlan tünetek jelentkezése esetén, mindenképpen forduljunk orvoshoz.

Az eper számtalan módon felhasználható, én most egy könnyed, melengető leves receptjét osztom meg veletek (mivel kissé hideg tavaszi időjárásban volt részem aznap, amikor friss eper jutott a konyhámra).

mandulatejes_eperkremleves_aszalt_hibiszkusszal_2.jpg

Eperkrémleves

Hozzávalók (2 fő):
- 30 dkg friss, érett eper
- 1 db érett banán
- 4 dl mandulatej
- egy kis gyömbérpor (el is hagyható)
- fahéj
- nádcukor és/vagy édesítő
- 2 ek zabpehelyliszt

Elkészítés:
- az epret alaposan megmossuk és a banánnal együtt feldaraboljuk
- egy edénybe 3 dl mandulatejet öntünk, hozzáadjuk a feldarabolt gyümölcsöket és felrakjuk az egészet a tűzre melegedni
- ízlés szerint édesítjük, illetve némi gyömbérporral és fahéjjal fűszerezzük
- hagyjuk, hogy a levesünk felfőjön, mialatt a megmaradt 1 dl mandulatejet simára keverjük a zabpehelyliszttel (ez lesz a "sűrítő anyagunk")
- 5-7 percig hagyjuk, hogy az ízek összefőjenek, majd a tűzről levéve összeturmixoljuk a levesünket
- az összeturmixolt levest visszatesszük a tűzre, hozzáadjuk a sűrítő anyagunkat (én szűrőn át adtam hozzá, hogy szép sima legyen a leves és ne csomós) és állandó kevergetés mellett figyeljük, hogy mikor áll összébb az egész
- ekkor elzárjuk alóla a lángot, majd tányérokra (vagy csészébe) merünk belőle és tálaljuk (én díszítésként aszalt hibiszkuszt használtam)

A leves hidegen is elkészíthető. Ez esetben a gyümölcsöket, a mandulatejjel (3 dl), a fűszerekkel és az édesítővel együtt leturmixoljuk és már fogyaszthatjuk is.

Ezt a levest készítettem már úgy is, hogy az alaplé mandulatej és narancslé kombinációja volt (2,5 dl mandulatej és 30-50 ml narancslé - bár ez esetben elhagytam a gyömbérport).

Jó étvágyat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://ildyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr5415710968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.